TILMELD DIG

Hvordan bliver jeg tilmeldt og optaget på efterskolen?

Du tilmelder dig Nørre Nissum Efterskole på siden nedenfor.

Et år før skolestart bliver du først endeligt optaget på efterskolen.

Sådan tilmelder du dig efterskolen

Du kan blive tilmeldt op til 6 år før planlagt skolestart. Ved tilmelding reserverer du en foreløbig plads på skolen. Valgfag og linjer skal først vælges kort før orienteringsdagen fem måneder før skolestart.

For at hjælpe dig på vej har vi lavet en oversigt over, hvilke årgange du skal vælge ud fra den årgang, du er i nu. Vælg den årgang, der passer til dit ønske. Vær opmærksom på, at du bliver sendt videre til en anden hjemmeside, når du vælger årgang.

Hvis du skal tilmeldes både 9. og 10. klasse, skal du udfylde tilmelding blanketten to gange. Én gang for hver årgang.

Sådan vælger du det rigtige tilmeldingslink:

Hvilket år kan jeg starte på efterskole?

Tilmeldingsblanket

Vælg den skoleårgang, som du ønsker at melde dig til,

og udfyld tilmeldingsblanketten.

(Kun få ledige pladser til kommende skoleår)

Hvordan bliver jeg optaget?

Optagelsen er betinget af, at du har besøgt skolen, og at vores tilbud passer til dig og dine personlige og faglige behov.

Modtager du specialpædagogisk støtte/undervisning eller har du en diagnose, skal du kontakte skolen inden en evt. indmeldelse.

Et år før dit ophold sender vi dig en opkrævning på et indmeldelsesgebyr på kr. 3.500, og det er her du bekræfter din endelige interesse for dit ophold. Når det er gjort, er der kun tilbage at glæde sig til sit efterskoleophold.

Hvad koster det at gå på efterskole?

Ugeprisen for at være elev på Nørre Nissum Efterskole uden statstilskud er 2.890 kroner i skoleåret 2024/25. Læs meget mere om pris og tilskud lige her.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 97891004 eller på nne@nissum.dk.